Nikola Miljković u 2016. godini

Mladi Nikola Miljković (1995) sa velikom uspjehom učestvuje u ovogodišnjem Šampionatu Evrope na brdskim stazama...

Sezona se sastoji od 12 trka i podijeljena je na dva dijela, za konačan plasman računaju se po 5 najboljih rezultata iz svakog dijela. Nikola Miljković je u zadnjoj trećini takmičenja i u samom je vrhu u Šampionatu, sa dobrim izgledima da osvoji titulu. To je bila prilika da se osvrne na dosadašnji tok takmičenja i, posebno, da se osvrne na ono što ga još očekuje.

Takmiči se sa automobilom Mitsubishi Lancer Evo IX grupe N, proizveden 2007., motor sa četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, turbo, 2.000 ccm, oko 420 ks, mjenjač sa 5 brzina, pogon na svim točkovima. Automobil je u odličnom stanju, osim mjenjača koji je na izdisaju. I tu se već dolazi do velikog problema, finansije.

Prema riječima Zorana Miljkovića, Nikolinog oca i vođe tima, Šampionat Evrope na brdskim stazama je za sve u našem regionu, najblaže rečeno, na samoj granici prihvatljivog budžeta.

Automobil je Nikola dobio na pozajmicu, ali tu su prevoz na takmičenja za cijelu ekipu po čitavoj Evropi, hrana, djelovi, gume, gorivo, ulje, treninzi...Set guma košta oko 1.200 EUR-a, za svaku trku treba minimum dva seta. A sada i mjenjač, par hiljada EUR-a. Prema riječima Zorana Miljkovića komotan budžet za ovo takmičenje kreće se bliže cifri 200.000. U tom slučaju bi Nikola, na primjer, mogao za vrijeme takmičenja da sebi obezbijedi i normalno spavanje u hotelskoj sobi, vrlo važna stvar za svakog takmičara, otići odmoran na stazu.

Ovako, sve je to velika borba za nastavak sezone. Nikola nema nekog velikog sponzora, ali je tu veći broj manjih. Želja mu je da se takmiči u Kupu Evrope turing automobila, koji će sljedeće godine vjerovatno prerasti u Šampionat, ili TCR-u. Auto Honda Civic ili realnije SEAT Leon. Ali tu se budžet multiplikuje sa najmanje cifrom 5.

Budžet je osnovni problem svih vozača u regionu.

Slike i tekst: Ljubomir Ivanović