Počela proizvodnja restilizovanog Qashqaija

U Nissanovoj fabrici u Sanderlendu počela je proizvodnja restilizovanog modela Qashqai, koji je premijeru imao na sajmu automobila u Ženevi, početkom marta...

Model koji je u sebi objedinio zvanje najprodavanijeg Nissanovog modela u Evropi i titulu najtraženijeg krosovera na Starom kontinentu, značajno je unaprijeđen kako bi zadržao postojeći status kod evropskih kupaca. 

Prednji dio vozila u potpunosti je restilizovan. Preoblikovani su farovi i branik, kao i maska hladnjaka koja je primjetno povećana, čime je omogućeno da se uveliča i hromirani dodatak koji uokviruje amblem Nissana. Zbog promjena na prednjoj maski korigovana je i hauba, čiji su nabori pomjereni više ka prednjim blatobranima. Farovi su dobili naglašeniji LED "potpis".

Jedna od najvažnijih inovacija na novom Qashqaiju je uvođenje ProPilot tehnologije poluautonomne vožnje. 

Zahvaljujući ovom djelimičnom autopilotu, Nissanov krosover je u stanju da ubrzava, usporava i prati saobraćajnu traku autoputa (obavlja korekcije pravca kretanja u okviru linija trake kojom se kreće) - bez pomoći vozača. 

Automobil je opremljen i brojnim sistemima aktivne bezbjednosti, kao što je tehnologija automatskog kočenja u slučaju opasnosti. Ovaj sistem sada uključuje i tehnologiju prepoznavanja pješaka na putu. Qashqai za 2018. nudi i sistem upozorenja na kretanje drugih vozila iza automobila (Rear Cross Traffic Alert), što je korisno prilikom isparkiravanja unazad. 

Tu su i tehnologija za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem detekcije umora i gubitka koncentracije kod vozača, zatim Intelligent Park Assist pomoć pri parkiranju, sistem za otkrivanje drugih vozila u mrtvom uglu, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake i slično.

Paleta motora ostala je nepromijenjena, a Nissan posebno izdvaja 1.5 litarski dCi sa 110 ks sa emisijom CO2 od 99 g/km. 

Ostali pogonski agregati su: 1.6 dCi sa 130 ks, u varijantama sa šestobrzinskim manuelnim i CVT mjenjačem, kao i sa 4x4 opcijom, te benzinci, 1.2 sa 115 ks (ista kombinacija mjenjača kao kod dizelaša) i 1.6 sa 163 ks, dostupan samo sa manuelnim šestobrzincem. 

Modeli sa benzinskim motorima na raspolaganju su isključivo sa prednjim pogonom.

Nissan je u pogon u Engleskoj uložio 53 miliona funti kako bi ga pripremio za proizvodnju restilizovanog Qashqaija. Osim toga, povećan je i kapacitet fabrike. 

Otkako je lansirana prva generacija krosovera Qashqai, sa proizvodnih traka postrojenja u Sanderlendu sišlo je preko 2,8 miliona ovih vozila. 

Japanski proizvođač u svojoj engleskoj fabrici izrađuje još i modele Leaf, Juke, kao i premijum vozila Infiniti Q30 i QX30, a u 2016. proizvedeno je ukupno 507.436 automobila.